Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /storage/content/24/2003124/yogo.se/public_html/system/database/mysql.php on line 6
Nedan får Du information om ditt köp som du behöver veta och som hjälper dig när du handlar hos oss. Du får information om: våra köpvillkor (priser, leveranstider, order m.m), ångerrätt (vilka regler som gäller) samt service (telefon, adress, mailadress).
Våra priser kan bara ändras av omständigheter som YoGo inte råder över, till exempel mycket väsentligt ändrade råvarupriser, ändrad moms eller valutaförändringar.
I alla priser ingår moms med 25%. Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp.
Priserna anges i svenska kronor inklusive moms. Varorna säljs än så länge endast i Sverige. Ni som vill beställa utanför Sverige var vänlig kontakta oss via mail för beställning.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.
Hos YoGo kan du betala på följande sätt:
Bankgiro
Insättning av belopp i förstkott på bankgiro 5727-3054 (Larsson Studio i Sverige AB)
PayPal (Kreditkort)
Betalning med kreditkort via PayPal (VISA, MasterCard, American Express).
Att betala med kreditkort via PayPal är säkert då din betalning går via PayPals säkerhets- och bedrägerisystem.
Fraktavgift tillkommer på priserna med 39 kr inom Sverige.
Gratis frakt: Handlar du över 800 kr tillkommer ingen fraktavgift inom Sverige.
För er som bor i Europa är frakten 100 kr och övriga världen 150 kr.
Vi tillhandahåller ej något lager. Varje vara som beställs i vår e-shop produceras unikt just för dig. Detta medför en lite längre Produktions- & Leveranstid då vi även är beroende av vår klädleverantör. Efter registrerad inbetalning startar vi upp produktionen därefter tar det ca 4 veckor för leverans.
Vid speciella tillfällen såsom semestrar och inköpsresor kan leverans ta lite längre tid, vi meddelar alltid detta på vår hemsida.
Med posten.
Din leverans skickas till närmaste postutlämningsställe. Vi skickar dina varor i miljövänligt material så som pappkartonger och papperspåsar.
Kund
För att kunna köpa våra varor måste du första gången registrera dig som kund hos oss. Detta sker i beställningsförfarandet. Där uppger du dina uppgifter: namn, adress, telefonnummer, mailadress m.m.
Det är mycket viktigt att du uppger en fungerande emailadress, detta ligger till grund för dina användaruppgifter och att vi skall kunna kommunicera med dig som köpare.
När du blivit kund hos oss får du ett Användarnamn = din emailadress (tyvärr kan du inte i efterhand ändra denna själv! Kontakta oss om du behöver ändra den) och ett Lösenord = mailat till dig första gången. Vid nästa köp räcker det med att du använder dina inloggningsuppgifter.
Order
När du har genomfört ditt köp får du en orderbekräftelse till din uppgivna e-postadress. Detta inkluder endast ett ordernummer. För att se aktuell order loggar du in dig med dina inloggningsuppgifter och går till sidan - Orderhistorik.
Personuppgifter
Från och med 25 maj 2018 är det GDPR – "General data protection regulation" som gäller i stället för PUL inom EU. Lagstiftning har ingenting med IT-rätt att göra utan är en offentligrättslig lagstiftning som tar sikte på att skydda privatpersoners integritet.
YoGo är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som Du som kund lämnar till oss. Uppgifterna du lämnar till oss används av YoGo (Larsson Studio i Sverige AB) för att kunna administrera dina ordrar. Dina personuppgifter kan i framtiden även komma att behandlas av YoGo för marknadsföringsändamål och marknadsundersökningar. När du fyller i dina personuppgifter innan din order skickas iväg spar vi följande uppgifter från er som kund: Personuppgifter (för och efternamn) och adress (hemadress, leveransadress), telefonnummer, email, beställningsuppgifter och datum.
Dina personuppgifter kan i framtiden komma att behandlas av YoGo för marknadsföringsändamål och marknadsundersökningar.
Du kan genom att skriva till YoGo begära att personuppgifter rättas, tas bort/raderas eller anmäla om du inte vill att uppgifter skall användas för ovan nämna områden.
Vi spar era uppgifter i vår egen databas som bara Larsson Studio i Sverige AB kan adminstrera. Ingen tredje part kommer åt våra kunders uppgifter. Vi spar era uppgifter tills YOGO.se shopen stänger/avslutas.
Om ni som har registrerat er hos oss vill ha ett registrerat utdrag om vilken information vi sparar angående era personuppgifter och till vilken information vi har inkluderat era uppgifter - kan begära det gratis hos oss.
Vi skickar det till er som kund via er inlämnade mailadress - kostnadsfritt så klart.
Kontakta oss på följande adress: info@yogo.se
Bindande Beställning - Försändelse som inte hämtas ut
Om Du inte hämtar ut Din leverans, utan att meddela oss att Du utnyttjar Din ångerrätt, debiteras Du för de faktiska kostnaderna för, returfrakt och hanteringskostnader, totalt 130 kronor.
Falska beställningar
Alla bedrägerier och falska beställningar polisanmäls. IP-nummer loggas.
Force Majeure
YoGo är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.
Såsom befriande omständighet skall anses bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden.
Byta vara
Idag beställer fler och fler varor över internet men vi vill ändå göra Dig uppmärksam på att ditt köp inte är klart när du har betalt din vara, utan när du har fått hem varorna och provat din kollektion och godkänt din leverans. Du skall känna dig nöjd och glad efter ett köp.
Enligt Konsumentköplagen har du rätt till att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen räknas från den dag du har fått varan eller en väsentlig del av den.
- Om du ångrar köpet får du själv betala returportot.
- Varan skall ej heller vara använd.
- Om du inte är nöjd erhåller du pengarna tillbaka.
- Om en vara är felaktig eller felexpedierad, så betalar vi frakten och skickar ny vara.
Gör så här:
1. Om förpackningen som du fick din vara i fortfarande är i bra skick kan du förmodligen använda den för returen. Om du väljer en annan förpackning se då till att varan är ordentlig paketerad. Lägg varan i försändelsen och skriv vår adress på paketet. Se adressuppifter under Kontakta oss.
2. Uppge gärna varför du inte är nöjd med ditt köp och vill returnera varan. Om orsaken är fel på varan, måste typ av fel tydligt anges.
3. Uppge ditt namn och adress, skriv tydligt.
Du kan även byta varan till en annan färg eller storlek inom din ångerfrist tid (14 dagar).
Gör så här:
1. Om förpackningen som du fick din vara i fortfarande är i bra skick kan du förmodligen använda den för returen. Om du väljer en annan förpackning se då till att varan är ordentlig paketerad. Lägg varan i försändelsen och skriv vår adress på paketet. Se adressuppifter under Kontakta oss.
2. Uppge tydligt vilken färg eller storlek ni önskar.
3. Uppge namn och adress, skriv tydligt.
Vid byte eller retur står du för porto och transportrisken. Om förpackningen som du fick din vara i fortfarande är i bra skick kan du förmodligen använda den för returen. Om du väljer en annan förpackning se då till att varan är ordentlig paketerad. Lägg varan i försändelsen och skriv vår adress på paketet. Se adressuppifter under Kontakta oss.
När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat. Vi kontaktar er för kontonummer.
Om en vara är felaktig/skadad eller felexpedierad står vi för frakten.
Om förpackningen som du fick din vara i fortfarande är i bra skick kan du förmodligen använda den för returen. Om du väljer en annan förpackning se då till att varan är ordentlig paketerad. Lägg varan i försändelsen och skriv vår adress på paketet.Se adressuppifter under Kontakta oss.
Felaktig/skadad eller felexpedierad vara skall reklameras så snabbt som möjligt. Låt det inte ta för lång tid innan du gör anmälan, gärna inom 1-2 veckor. När vi fått tillbaka varan och konstaterat felet, betalar vi tillbaka det belopp du betalat samt fraktkostnad.
YoGo följer alltid Konsumentköplagen.
Gör så här:
- Skicka oss ett mail - se nedan kontakuppgifter
- Förklara vad som har hänt.
Telefon och mail
Ni når oss bäst via vår mail - som vi besvarar så snabbt som möjligt.
Vår mailadress: info@yogo.se
För tillfället arbetar vi inte alla dagar från vårt fysiska kontor i Västra Frölunda.
Så istället för att ringa oss 031-7998641 rekommenderar vi att ni skickar oss ett mail.
Yogo
Radiovägen 2, Teknikhuset
421 47 Västra Frölunda